پیش نشست همایش بین المللی قرآن و مستشرقان در قم برگزار شد
نوشته شده توسط : zwembril

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(وابسته به جامعه المصطفی العالمیه) در این نشست، زمان برگزاری همایش بین المللی قرآن و مستشرقان را بهمن‌ ماه سالجاری و در شهر قم اعلام كرد.

حجت‌الاسلام 'احمد مرادخانی' افزود: برای این همایش چند پیش نشست در نظر گرفته شده است كه یكی از آنها امروز با حضور سه تن از استادان و دانشمندان علوم قرآنی برگزار شد.

دبیرعلمی همایش بین المللی قرآن و مستشرقان بااشاره به برگزاری این همایش با حضور اندیشمندانی از داخل و خارج كشور گفت: تاكنون با ارسال فراخوان، 30 چكیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی گفت: پژوهشگران تا پایان مهرماه فرصت دارند مطالب علمی خود را در موضوعات اعلام شده به دبیرخانه همایش ارسال كنند.

وی با اشاره به فعالیت‌ زیادی كه تاكنون از سوی مستشرقان در باره قرآن صورت گرفته است،گفت: معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعه المصطفی برای رصد این فعالیت‌ها و ایجاد زمینه برای تبادل افكار در این حوزه، دبیرخانه این همایش را راه اندازی كرد.

مرادخانی با بیان اینكه داوری مقالات و مطالب در آذرماه و تجلیل از برگزیدگان و اعلام نتایج در بهمن ماه صورت می‌گیرد، از تشكیل كمیته‌های مختلف برای برگزاری این همایش خبر داد.

وی ادامه داد: كارگروه‌‌هایی مانند قرآن و مستشرقان، شیعه، امامت و اهل بیت(ع) از دیدگاه مستشرقان در دبیرخانه تشكیل شده است كه به رصد و تحلیل فعالیت‌های قرآنی مستشرقان می‌پردازد.

وی با اشاره به محورهای فراخوان آثار برای این همایش گفت: علوم قرآن شامل موضوعاتی مانند ابعاد اعجاز و تحدی قرآن و همچنین مطالعات قرآنی مستشرقان و زبان، ادبیات و ساختار قرآن از محورهای همایش یاد شده است.ك/2

7408 / 380/





:: برچسب‌ها: عشق , تصویر , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: